-
Hoe dicht bij mijn vertrekdatum kan ik mijn parkeerplaats reserveren ?
De meeste van onze parkings kunnen tot 2 uur voor uw geplande aankomsttijd gereserveerd worden.
-
Kan ik vroeger op de parking toekomen dan het aangegeven uur in mijn reservatie ?
U kan tot 3 uur voor het aangegeven uur in de reservatie de parking binnen rijden.
-
Hoe worden de parkeertarieven berekend ?
De berekening van uw tarief hangt af van de gekozen parking.
In Discount worden de tarieven berekend per kalenderdag. In alle andere parkings is de berekening gebaseerd op iedere volledige of begonnen periode van 24 uur. Met andere woorden: een dag is een doorlopend blok van 24 uur.
Als u een reservatie zonder voorafbetaling deed, wordt uw verblijf berekend op basis van uw aankomst- en vertrektijd. Als u vroeg aankomt of laat vertrekt, is het mogelijk dat u een extra dag aan het gangbare tarief moet betalen.
Als u een vooraf betaalde reservatie deed, kunt u tot het eind van de reservatie parkeren met het ticket dat u aan de ingang van de parking kreeg. De einddatum staat op uw ticket. Aan het eind van uw verblijf kunt u de parking verlaten zonder de betaalmachines te gebruiken. Als u langer in de parking blijft dan uw reservatie toelaat, zult u het saldo moeten betalen aan een van de betaalmachines.
Alle getoonde prijzen zijn in euro en inclusief 21,0% btw. -
Waarom kan ik geen offerte krijgen voor de parking die ik zoek ?
Er zijn verschillende redenen voor het feit dat u geen offerte krijgt voor de parking waarin u geïnteresseerd bent:
- Al de reserveerbare parkeerplaatseen zijn niet meer beschikbaar.
- De door u gekozen periode voldoet niet aan de minimale vereiste.
- De parking is niet beschikbaar. Dit is van toepassing op alle reservaties inclusief telefonische reservaties.
-
Wat is de minimale verblijfsduur voor uw parkings ?
Een aantal van onze parkings leggen een minimale verblijfsduur op. Ga voor alle details naar onze vergelijkpagina.
-
Zijn er beperkingen in hoogte in uw parkings ?
Sommige van onze parkings hebben een maximumhoogte voor de ingang tot de parking. Ga naar de vergelijkpagina om te weten of een specifieke parking een maximumhoogte heeft. Informatie over maximumhoogten staat in de tabel.
-
Hoe belangrijk is de nummerplaat van mijn auto wanneer ik reserveer ?
De nummerplaat van uw auto is vereist omdat uw parkeerticket en reservatie eraan gekoppeld zijn. Dit nummer helpt ons een snelle en efficiënte service te verzekeren.
-
Welke betaalmethoden worden aanvaard ?
Ter plaatse aanvaardt Interparking Maestro, Visa, MasterCard, American Express, PCard® Shopping en PCard® Corporate (Servipark). Contante betalingen worden ook aanvaard.
Wanneer u online voor uw reservatie betaalt, aanvaardt Interparking Visa, MasterCard en Maestro. -
Is er een reservatietoeslag ?
Interparking rekent geen reservatie- of kredietkaarttoeslagen aan. Er zijn ook geen andere verborgen kosten – u betaalt enkel de getoonde prijs.
-
Voor welke parkings kan ik vooraf betalen en welke zijn enkel toegankelijk na reservatie ?
Op dit moment kunt u reserveren voor 5 van onze parkings.
In de parkings P1 Front, P1 VIP en P Lock kan u enkel een reservatie zonder voorafbetaling aanmaken.Voor de parkings, P3 Holiday Booking, P Reservation Zone en P Discount 1, kan u op voorhand een reservatie aanmaken en betalen. Tijdens de reservatieprocedure wordt u doorverwezen naar onze Ogone-betaalpagina.
-
Ik beschik over een Pcard. Wat zijn de voordelen en welke parkings kan ik reserveren?
Pcard voordelen : u geniet van 10% korting in de volgende parkings te Brussels Airport: P1 Front, P1 Fast Zones, P1 VIP, P2 Economy, P3 Holiday en P Lock. Op voorafbetaalde reservaties is er geen extra Pcard korting.
Indien u beschikt over een Pcard kan u steeds een reservatie aanmaken voor de Lock, P1 VIP en P1 Front. Gelieve uw Pcard te gebruiken om de parking binnen en buiten te rijden. Pcard gegevens kan u niet ingeven bij het aanmaken van een reservatie.
-
Waar kan ik mijn wagen parkeren als deze hoger is dan 2m10?
U mag ons contacteren per e-mail brusselsairport@interparking.com voor meer informatie over deze parking.
-
Hoe weet ik of mijn reservatie in orde is ?
Wanneer u reserveert, ontvangt u een e-mail met een reservatienummer. Deze e-mail bevestigt ook alle details van uw reservatie. Druk deze e-mail af en neem hem mee naar de parking. Ontvangt u geen bevestigingsmail?
Neem dan contact met ons via brusselsairport@interparking.com
. Wij controleren of u hebt gereserveerd en zullen dit bij u bevestigen.
-
Kan ik vroeger op de parking toekomen dan het aangegeven uur in mijn reservatie ?
U kan tot 3 uur voor het aangegeven uur in de reservatie de parking binnen rijden.
-
Ik zou mijn bevestigingsmail nogmaals willen ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen ?
U kunt een nieuwe verzending van uw bevestigingsmail aanvragen door in te loggen op de dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Op de reservatiepagina vindt u bovenaan de knop ‘Stuur mijn bevestigingsmail opnieuw’. Als u op deze knop klikt, wordt uw e-mail opnieuw verstuurd.
-
Kan ik een reservatie annuleren als mijn reisplannen wijzigen ?
Indien u een voorafbetaalde reservatie aangemaakt heeft voor de P3 Holiday Booking zal het volledig bedrag teruggestort worden indien u ten laatste 24 uur voor de aangegeven inrijdatum van uw reservatie annuleert.
Indien u een reservatie aangemaakt heeft voor de Discount 1 of P Reservation Zone zal het volledig bedrag van de parking (min 9 € annulatieverzekering) terugbetaald worden mits u gekozen heeft voor de annulatieverzekering en u ten laatste 24 uur voor de aangegeven inrijdatum van uw reservatie annuleert. Beschikt u niet over een annulatieverzekering zal het bedrag van de parking niet terug betaald worden.
Indien u een parking geboekt heeft zonder vooraf te betalen dan kan u op elk moment uw reservatie annuleren.
U kunt uw reservatie hier annuleren als dit is toegelaten voor de parking die u hebt gekozen. -
Kan ik mijn reservatie aanpassen als mijn reisplannen wijzigen ?
Dit hangt af van de parking die u hebt gekozen. Reservaties voor de parkings P1 Front, P1 VIP et P Lock, kunnen gratis gewijzigd worden. Reservaties voor de P Reservation Zone, P3 Holiday Booking en P Discount 1 kunnen eveneens aangepast worden. Dit kan kostenloos tot 24u voor de dag van vertrek, voor zover het parkeerbedrag maximaal hetzelfde is. Indien u de reservatie aanpast naar een kortere periode, wordt het verschil niet terugbetaald.
U kunt uw reservatie hier wijzigen.
Ondersteunende informatie die belangrijk is voor uw reservatie, zoals de nummerplaat van uw auto, kan worden gewijzigd. -
Wat als ik een andere auto meebreng dat deze vermeld tijdens de reservatieprocedure ?
Gelieve in te loggen op onze dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Klik op de reservatiepagina op de knop ‘Aanpassen’ in het onderdeel met details over de auto. Hier kunt u de nummerplaat van uw auto wijzigen.
-
Zijn er beperkingen voor het type van voertuig dat ik meebreng ?
Sommige parkings, en dan vooral die met meerdere verdiepingen, kunnen geen bestelwagens of opleggers toelaten. U vindt deze informatie op de vergelijkpagina.
-
Wat als mijn terugvlucht vertraging heeft ?
Als uw vlucht vertraagd is en u uw geplande vertrektijd overschrijdt, zult u een extra dag moeten betalen aan het gangbare tarief.
-
Aangepaste dienstverlening
Wegens COVID-19 kan er lokaal een aangepaste dienstverlening zijn op onze parkings.
U kan steeds de informatieborden raadplegen op onze parkings waarop alle nodige informatie vermeld wordt.
Ons personeel is steeds tot uw dienst ter plaatste 24u/24. Ons informatiebureel bevindt zich op niveau aankomsten in de P2 Economy Parking. -
Welke parkings zijn bereikbaar te Brussels Airport Zaventem?
Wij informeren u dat in de huidige omstandigheden onze parkings bemand en bewaakt blijven. De parkings P1 Front, P1 Fast Zone, P1 VIP, P2 Economy, P3 Holiday, Reservation Zone et Lock parkings zijn bereikbaar.
De parking Reservation Zone en P3 Holiday dienen op voorhand gereserveerd en betaald te worden. -
Wat moet ik doen als ik een voorafbetaalde reservatie had, maar momenteel vast zit in het buitenland?
Eens u de parking binnen gereden bent, kunnen we uw reservatie helaas niet meer aanpassen of verlengen. De wagen kan echter zonder probleem blijven staan mits bijbetaling van een supplement. Bij terugkomst zal u uw parkingticket moeten valideren aan een betaalautomaat. Er zal een toeslag van €10,00 per 24 uur aangerekend worden als uw wagen in de Reservation Zone of P3 Holiday geparkeerd is.
-
Kan ik mijn reservatie kosteloos aanpassen naar een latere datum, indien ik al beschik over een nieuwe reisdatum?
U kan uw reservatie aanpassen via onze website https://brusselsairport.interparking.be/ via de knop “mijn reservatie beheren”. In al onze parkings kan aanpassen kosteloos tot 2 kalenderdagen voor de dag van vertrek, voor zover het parkeerbedrag maximaal hetzelfde is.
-
De maatregelen in onze parkings
Houd er rekening mee dat het dragen van een mondmasker op onze parkings verplicht is. Op de parkings zijn er mondmasker dispensers aanwezig. Gelieve uw mondmasker niet op de grond te gooien teneinde de veiligheid van ons onderhoudsteam te garanderen. Er staan voldoende vuilbakken in de parking. Wij vragen u vriendelijk om de afstand van 1,5 meter te respecteren alsook de tracering op de grond.